HJK Kannelmäki ja K-Market Iso-Kappa solmivat laajan sponsorisopimuksen

Iso-Kapan K-kauppiaat Mari ja Tommi Kaipainen sekä HJK:n toiminnanjohtaja Timo Muurinen ovat innoissaan sponsorisopimuksesta.
K-kauppa Iso-kapan kauppiaat Tommi ja Mari Kaipainen ovat sopineet HJK Kannelmäen kanssa laajan sponsorisopimuksen.
Sponsorisopimus astui voimaan 1.2.2015 ja se julkistettiin helmikuussa K-Market Iso-Kapassa HJK Kannelmäen toiminnanjohtaja Timo Muurisen läsnäollessa .
Sopimus koskee yhteensä 11 kannelmäkeläistä HJK-joukkuetta ja heidän 200 perhettään. Iso-Kapan logo tulee yli 250 pelaajan paitaan.
Tommi ja Mari, jotka ovat molemmat ns. jalkapallovanhempia, eli mukana lapsiensa joukkuetoiminnassa, haluavat olla yhteisvastuullisina yrittäjinä mukana tukemassa alueen urheilutoimintaa.
Plussaa kaikille
Iso-Kapan ja HJK:n sopimus on osa suurempaa K-plussa sponsorointisopimushanketta. Joukkueiden perheet saavat kaikista tekemistään ostoksista erillisen, kauppiaan kanssa sovitun plusedun, jonka tuotto annetaan suoraan tukena joukkueille. Joukkueille kertyvä tuki riippuu kokonaisostojen määrästä.
Plussasopimus ei vaikuta henkilökohtaisiin K-Plussaetuihin, vaan yrittäjä jakaa ostoksista kertyneen extra-bonuksen omasta pussistaan.
– Tämä on pienelle kaupalle merkittävä panostus, sanoo Tommi Kaipainen.
Mari on puolestaan toiminut itsekin vuosia joukkueenjohtajana ja tietää, miten tärkeätä joukkueille on saada kustannukset kuriin. 17- ja 18-vuotiaiden lasten vanhempi tietää, kuinka paljon harrastuksiin voi upota rahaa.
– On selvää, että haluamme olla mukana tukemassa toimintaa, Mari sanoo.
– Tämä on HJK Kannelmäelle ilman muuta iso juttu, sanoo toiminnanjohtaja Timo Muurinen. – Näin autetaan vähävaraisia pelaajia ja madalletaan kynnystä harrastuksen jatkumiselle.
Sopimus on yksivuotinen, jonka jälkeen katsotaan jatkoa.
Iso-Kappa oli 1.2. mukana tukemassa myös Kannelmäen seurakunnan yhteisvastuukeräystä lahjoittamalla tuolloin ruoan 250 hengelle.
Teksti ja kuva:
Jauri Varvikko