Prisma Kaaren Kauppakassi on kiireisen perheen pelastaja

Prisma Kaari aloittaa kotiinkuljetukset 16.3. läntisessä Helsingissä.

Jatkuva kiire. Ensin töissä, sitten kotona… Pitäisi siivota, tehdä ruokaa, viedä lapset harrastuksiin ja itsekin ehtiä salille. Ja kuka käy kaupassa…?! Ei hätää! Tee ostokset netissä ja käy nappaamassa valmiiksi pakatut ruoat mukaasi, vaikka töistä tullessasi.

Kaaren Prismassa sijaitseva Kauppakassi ja sen Foodie.fi verkkopalvelu ovat toimineet jo useamman vuoden. Tanotorvi päätti viimein käydä testaamassa palvelun tason ja toimivuuden.

Foodie.fi sivustolla asiakkaat voivat suunnitella ruokaostoksensa kaikkien S-ryhmän ruokakauppojen – Prisman, S-marketin, Salen ja Alepan valikoimista ja koota oman ostoslistansa ja tallentaa sen tarvittaessa myöhempää täydennystä tai toisten perheenjäsenten käyttöä varten.

Ruokaostokset pystyy halutessaan tilaamaan noutopisteeseen tai kotiin kuljetettuna. Jos olet noutamassa tuotteet, niin Tanotorven jakelualueella luonnollisin tapa on valita noutopisteeksi Kannelmäen Prisma Kaari, sillä tuotteiden konkreettinen keräilykin tapahtuu siellä.

Palvelu vaatii rekisteröitymisen ja S-tunnuksen luomisen. Tarvitset tähän pankkiyhteystunnuksiasi. Voit liittää S-etukorttisi S-tunnukseen ja kerätä näin bonusta. Tilauksen voi tehdä myös ilman kirjautumista, mutta et saa silloin bonusta, etkä voi tallentaa tilauksen tietoja.

Kun olet kirjautunut järjestelmään, pääset tekemään tilauksen. Varaa seuraavaksi noutoaika tuotteillesi. Varaus on voimassa tunnin eikä velvoita tilauksen tekemiseen. Voit myös ohittaa tämän vaiheen ja valita noutoajan vasta tilauksen vahvistamisen yhteydessä. Tilaus/keräily on maksullinen ja ohjelma näyttää, paljonko se maksaa. Hinta S-Etukortilla alkaen 3,90, riippuen siitä, milloin tilaat ja millä noutoajalla. Kysyntä ohjaa hinnoittelua, joten aamu- ja alkuviikon ajat ovat yleensä halvempia.

Jos teet noutotilauksen aamupäivällä, niin sinulla on mahdollista saada tuotteet vielä saman päivän aikana, jos vain tilausikkunassa on tilaa. Tuotteiden hinta määräytyy keräilypäivän hinnan mukaan ja se on sama kuin kaupassa. Saman päivän tilauksiin lisätään 5 euron pikatilauslisä.

Asiakasystävällinen järjestelmä

Tuotteiden valitseminen on helppoa ja valikko selkeä. Tuotteita pystyy hakemaan kategorioittain, yleisnimillä tai merkin mukaan sekä tarvittaessa verrata tuotteita. Ostajan kannalta on hyvä, että useammasta tuotteesta näkee samalla hetkellä niin kappale- kuin kilohinnankin, jolloin vertailun tekeminen on helppoa.

Kun olet valmis, voit lähettää tilauksen eteenpäin keräiltäväksi. Ostokset on mahdollista maksaa joko ennakkoon pankki-/luottokortilla tai noutaessasi tuotteet. Noudon yhteydessä maksetuista tilauksista veloitetaan kahden euron lisämaksu.

Saat tilauksestasi vahvistuksen sähköpostiin sekä tekstiviestin puhelimeen, kun tilaus on valmis noudettavaksi.

Valmiin tilauksen voi noutaa sovittuna aikana Kaaren noutopisteestä. Pisteitä on kaksi, joista toiseen voidaan ajaa suoraan autolla, jolloin tuotteet tuodaan autolle ja toinen palvelee kauppakeskuksen sisäpuolella jalkaisin liikkuvia. Kumpikin piste sijaitsee Kaaren takana, joista sisäpuolinen aivan puutarhaosaston kassojen kupeessa, hissien välittömässä läheisyydessä.

Samat tuotteet ja hinnat kuin kaupassa

HOK-Elannon verkkokaupan kehityspäällikkö Jukka Ranua sanoo, että tuotevalikoima on lähes sama kaupan kanssa, sillä tuotteet kerätään Kaaren Prisman hyllyistä.

– Panostamme laatuun ja tasoon. Asiakas voi antaa aina palautetta, jos tuote ei tyydytä. Asiakas maksaa tuotteista täsmälleen saman hinnan kuin kaupassa.

Foodie-palvelusta voi tilata ruoan lisäksi myös muita kodin ja keittiön käyttötavaroita ja laitteita. Suuremmat laitteet menevät käytännössä normaaleina verkkokauppatuotetoimituksina. Kaaren Kauppakassin yhteydessä on myös kaikkien verkkotuotteiden noutopiste.

– Kannattaa kokeilla rohkeasti ja luottaa järjestelmään. Meidän tehtävämme on palvella ja huolehtia, että homma toimii ja laatu pysyy korkeana, Ranua kertoo.

– Meillä on tiimi koko ajan valmiina keräämään ja toimitus onnistuu nopeallakin aikataululla. Asiakkaiden tyytyväisyys on meille ratkaisevan tärkeää.

Asiakkaat ovat antaneet Kauppakassista paljon hyvää palautetta.

– Tämä helpottaa arkea huomattavasti. Meillä on asiakkaita laidasta laitaan, mutta lapsiperheet ovat suurin asiakaskunta, Ranua sanoo.

Ei muuta kuin testaamaan

Tanotorven oman testin perusteella palvelu on mitä miellyttävin. Ostosten valitseminen sujui mallikkaasti. Ostoslistan teko oli helpompaa kuin paperille raapustaminen, sillä käytetty rahamäärä näkyi koko ajan esillä ja lista oli helposti uudelleenmuokattavissa.

Koko viikon ruokaostokset oli tehty muutamassa minuutissa ja hyvin kustannustehokkaasti, sillä ”kärryyn” ei tullut lapattua mitään vahingossa tai hetken mielijohteesta. Hinta-arvio oli reilu 80 euroa. Maksoimme tuotteet ennakkoon ja saimme siitä sähköpostilla tilausvahvistuksen.

Tekstiviesti keräilyn valmistumisesta tuli jo pari tuntia tilauksen tekemisen jälkeen, samoin sähköpostiviesti erotteluineen lopullisen hinnan kera, joka määräytyi vasta kasvisten punnituksen jälkeen. Ero arvioon oli yksi euro. Kaikki tilaamamme tuotteet oli kerätty onnistuneesti. Tavarat olisi voinut noutaa heti, mutta päätimme hakea tuotteet sovitun mukaisesti illalla.

Kauppakassin Drive in sijaitsee Kaaren takana. Auto ajetaan sisäänajo-oven eteen ja syötetään tilauskoodi autosta nousematta. Ovi nousee ja ajetaan sisään.

Lastaustilaan saapumisen jälkeen nousin autosta. Ruokakärryt tuotiin auton luo hetkessä, tuotteet nätisti kestokasseihin pakattuina. Myyjä antoi kuitin toteutuneista ostoksista, selvitti perusteet kestokassien käytölle, jotka hyväksyin.

Sitten myyjä kysyi, tarvitsenko apua ostosten nostamisessa autoon, mutta kerroin selviäväni. Tämän jälkeen minulle toivotettiin hyvää matkaa. Koko kauppareissu kesti tasan 2 minuuttia, vaimo ei ehtinyt edes nousta autosta.

Kokonaisuutena ajansäästö oli huomattava, koko prosessi äärimmäisen yksinkertainen ja toimiva, ja palvelu erinomaista. Veloitettava tilaus-/keräilymaksu on palvelun toimivuuteen verrattuna hyvin maltillinen, sillä rahan säästää ajassa ja siinä, ettei tule tehtyä tarpeettomia heräteostoja. Suosittelemme!

Teksti ja kuvat Jauri Varvikko

 

Kaaren Prisman Kauppakassissa on yli 50 kerääjää, Alepalla on oma keräilyvarasto. Pääkaupunkiseudulla on 11 noutopistettä. Prisma Kaari aloittaa kotiinkuljetukset 16.3. läntisessä Helsingissä. Palvelu sopii myös yritysasiakkaille. S-etukortin omaavilta ei peritä kolmen euron keräilylisää. Noutopisteissä on kylmälokerot, joista kerätyt tuotteet voi noutaa. Näin estetään kylmäketjun katkeaminen. Lokeroihin ei toimiteta alkoholi- ja tupakkatuotteita, koska tilaajan henkilöllisyyttä ei voida tarkastaa.

prisma.fi/kauppakassi

 

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *